Telefoonabonnementen en smartphones voor zorgprofessionals

Veelgestelde vragen

Toestellen 

  1. Betaal ik via mijn abonnement ook voor mijn toestel?

Abonnementen

  1. Kan ik 'onbeperkt' naar elk nummer in binnen- en buitenland bellen en sms'en?
  2. Moet ik VvAA lid zijn voor een abonnement?
  3. Kan ik ook internetten als ik geen extra internetbundel kies?
  4. Wat betaal ik als mijn MB's op zijn?
  5. Kan ik mijn toestel ook nog later verzekeren?
  6. Kan ik mijn abonnement achteraf nog wijzigen?

Producten

  1. Wat is een IMEI-nummer en waar vind ik dat?
  2. Hoe is de dekking van het netwerk in Nederland?
  3. Welk netwerk gebruikt VvAA mobiel?
  4. Kan ik mijn huidige mobiele nummer behouden?
  5. Kan ik ook bellen met een data-only bundel?
  6. Wat is het voordeel van een sim-only abonnement?
  7. Hoe kan ik contact opnemen met VvAA mobiel?
  8. Wat kan ik wel en niet met een Duo simkaart van VvAA mobiel?
  9. Kan ik mobiel internet gebruiken in het buitenland?
  10. Heeft VvAA ook een secondepropositie?

Simkaart

  1. Waar vind ik het nummer van mijn (oude) simkaart?
  2. Hoe activeer ik mijn simkaart?
  3. Kan ik mijn VvAA mobiel simkaart gebruiken voor internet op mijn laptop?
  4. Kan ik een Duo-simkaart aanvragen?
  5. Ik krijg een foutmelding als ik de simkaart in het toestel plaats.
  6. Levert VvAA mobiel simkaarten voor de iPhone 5(s) en iPhone 4s?
  7. Kan ik al bellen met mijn simkaart als mijn nummer nog niet is overgezet?

Uw bestelling

  1. Wanneer gaat mijn abonnement in?
  2. Wanneer gaat mijn databundel in?
  3. Mijn aanvraag voor een abonnement is afgewezen. Wat nu?
  4. Wat ontvang ik als ik een data-only bundel afsluit?
  5. Hoe snel krijgt ik mijn nieuwe toestel?
  6. Hoe snel krijg ik mijn simkaart?
  7. Voert VvAA mobiel een kredietcheck uit?
  8. Hoe activeer ik mijn nieuwe simkaart?
  9. Wat moet ik doen als ik twee keer niet thuis ben bij een bezorging van het toestel?
  10. Krijg ik een leasetoestel van VvAA mobiel?
  11. Hoe komt de overeenkomst tot stand?

Verzekering

  1. Wat valt onder de dekking van mijn toestelverzekering?
  2. Wat is het eigen risico van mijn toestelverzekering?
  3. Is het premiebedrag inclusief of exclusief 21% assurantiebelasting?
  4. Kan ik mijn toestel ook nog later verzekeren?
  5. Kan ik mijn eigen risico afkopen?
  6. Is de verzekering overdraagbaar?

Wijzigingen

  1. Kan ik mijn aanvraag voor nummerbehoud annuleren?
  2. Hoe zeg ik mijn abonnement op?
  3. Kan ik mijn abonnement achteraf nog wijzigen?
  4. Kan ik mijn data-only abonnement achteraf nog wijzigen?

Annuleren bestelling 

  1. Kan de bestelling van een sim-only of data-only abonnement annuleren?
  2. Ik heb een toestel met abonnement besteld. Kan ik mijn bestelling annuleren?
  3. Hoe annuleer ik mijn bestelling?
  4. Ik heb mijn abonnement niet geactiveerd. Zijn er kosten verbonden aan het annuleren van mijn bestelling?
  5. Ik heb mijn abonnement geactiveerd. Zijn er kosten verbonden aan het annuleren van mijn bestelling?
  6. Wanneer brengt VvAA mobiel de waardevermindering van de mobiele telefoon in rekening?
  7. Tijdens het bestellen heb ik een betaling gedaan. Krijg ik deze teruggestort?

Kosten

  1. Hoe is de factuur opgebouwd?
  2. Ontvang ik een papieren factuur?
  3. Kan ik met VvAA mobiel sim-only ook bellen in en naar het buitenland?
  4. Kan ik mijn overgebleven minuten, sms of MB's uit de bundel meenemen naar de volgende maand?
  5. Hoe weet ik dat ik mijn bundel bijna verbruikt heb?
  6. Welk tarief betaal ik als mijn bundel op is?
  7. Betaal ik mijn belminuten, sms en internetverbruik uit één bundel?
  8. Kan ik mijn bel- of internetbundel gebruiken in het buitenland?
  9. Wat betaal ik als ik in het buitenland buiten mijn bundel bel, sms of data verbruik?

Nummerbehoud

  1. Kan ik mijn eigen nummer meenemen naar VvAA mobiel?
  2. Ik heb een prepaid nummer. Hoe snel wordt mijn nummer overgezet?
  3. Ik heb al een mobiel nummer met een abonnement bij een andere aanbieder. Hoe snel wordt mijn nummer overgezet?
  4. Waar stel ik mijn vragen over nummerbehoud?
  5. Mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen. Kan ik mijn aanvraag opnieuw indienen?
  6. Kan ik na de bestelling alsnog nummerbehoud aanvragen?
  7. Hoe vraag ik nummerbehoud aan nadat ik al een abonnement heb van VvAA mobiel?
  8. Kan ik mijn VvAA mobiel nummer meenemen naar een andere provider?
  9. Mijn simkaart is op maat geknipt waardoor het simkaartnummer niet leesbaar is. Hoe achterhaal ik alsnog mijn simkaartnummer?
  10. Waar vind ik het nummer van mijn (oude) simkaart?

 


 

Toestellen

  1. Betaal ik via mijn abonnement ook voor mijn toestel?

    Ja, een telefoon is nooit gratis. U betaalt een vast bedrag per maand voor uw bundel. Met deel van uw abonnementsgeld betaalt u voor het toestel. Een rekenvoorbeeld: U sluit een twee jarig abonnement van VvAA mobiel af, met VvAA mobiel 250 en een iPhone 4S 16G. U betaalt een eenmalig bedrag van € 210,- bij het afsluiten van uw abonnement voor het toestel. Daarnaast betaalt u maandelijks € 30,- voor uw abonnement. Van dit bedrag betaalt u € 15,- voor het toestel.

Terug naar boven

Abonnementen

  1. Kan ik 'onbeperkt' naar elk nummer in binnen- en buitenland bellen en sms'en?

    'Onbeperkt' geldt alleen voor nationale gesprekken en sms'en naar gewone vaste en mobiele telefoonnummers. Dit geldt niet voor service nummers (bijvoorbeeld 0900), sms'en naar betaalde diensten en bellen en sms'en naar buitenlandse nummers. Voor telefoneren in het buitenland (roaming) betaalt u het geldende roamingtarief.

  2. Moet ik VvAA lid zijn voor een abonnement?

    U moet als aanvrager zelf lid zijn van VvAA. Daarnaast mag u op uw naam als VvAA lid voor vier extra familieleden of medewerkers een VvAA mobiel abonnement afsluiten. Let op: de overeenkomst komt op uw naam te staan, wilt u hier rekening mee houden bij het invullen van de persoonlijke gegevens.

  3. Kan ik ook internetten als ik geen extra internetbundel kies?

    Ja, met elke VvAA mobiel bundel kunt u zowel bellen, internetten als sms versturen. Als u veel internet dan kunt u uw bundel uitbreiden met een extra internetbundel.

  4. Wat betaal ik als mijn MB's op zijn?

    Als u een VvAA onbeperkt bundel 250MB, 750MB of 1500 MB hebt, dan betaald u €0.07 per MB buiten uw bundel. Hebt u een VvAA mobiel 60, 150, 250 of 450 abonnement (met toestel of sim-only), dan betaalt u zowel binnen als buiten hetzelfde tarief.

  5. Kan ik mijn toestel ook nog later verzekeren?

    Ja, u kunt uw mobiele telefoon van VvAA mobiel nog tot 14 dagen na aankoop verzekeren. Wij vragen u in dat geval om de aankoopnota.

  6. Kan ik mijn abonnement achteraf nog wijzigen?

    Ja, u kunt uw abonnement wijzigen. U kunt uw bundel voor de verloop van uw contracttermijn alleen naar boven (laten) bijstellen. De kosten van de telefoon worden deels verrekend met de hoogte van uw abonnement. Daarom is naar beneden bijstellen pas mogelijk nadat uw contractperiode is afgelopen. Een databundel kunt u ten allen tijde naar boven en beneden bijstellen, maar nooit lager dan de bundel op het oorspronkelijke contract.

Terug naar boven

Producten

  1. Wat is een IMEI-nummer en waar vind ik dat?

    Het IMEI-nummer is het unieke 15-cijferige serienummer van uw toestel. Als u *#06# intoetst, verschijnt het op uw scherm. U vindt het IMEI-nummer ook in uw toestel op de sticker onder de batterij of op de streepjescode van de verpakking.

  2. Hoe is de dekking van het netwerk in Nederland?

    VvAA mobiel gebruikt het betrouwbare netwerk van KPN. Hiermee is een goede dekking gegarandeerd.

  3. Welk netwerk gebruikt VvAA mobiel?

    VvAA mobiel maakt gebruik van het betrouwbare mobiele (data)netwerk van KPN.

  4. Kan ik mijn huidige mobiele nummer behouden?

    Ja, uiteraard kunt u uw huidige mobiele telefoonnummer behouden. U hoeft dit niet zelf te regelen. VvAA neemt deze zorg voor u uit handen.

  5. Kan ik ook bellen met een data-only bundel?

    Nee, u kunt niet bellen met een databundel. Uiteraard kunt u wel bellen via internet (Skypen).

  6. Wat is het voordeel van een sim-only abonnement?

    U betaalt alleen voor de gebruik van het netwerk. Daarom zijn de kosten lager in vergelijking met een abonnement met toestel.

  7. Hoe kan ik contact opnemen met VvAA mobiel?

    - Bent u nog geen klant van VvAA mobiel, neemt u dan contact op telefoonnummer: +31 (0)30 247 44 46.
    - Bent u al klant en heeft u een administratieve vraag over uw abonnement, belt u dan telefoonnummer: 1200. Beide VvAA mobiel teams zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09:00 uur - tot 17:30 uur.

  8. Wat kan ik wel en niet met een Duo simkaart van VvAA mobiel?

    Een Duo simkaart is handig als u bijvoorbeeld een aparte ingebouwde autotelefoon of internetverbinding via uw laptop heeft. Het is niet mogelijk om met de twee kaarten tegelijk te bellen of data te versturen. Als u dus in uw auto stapt, dan is het noodzakelijk dat u uw telefoon uit zet en uw autotelefoon aan voordat u gaat bellen.

  9. Kan ik mobiel internet gebruiken in het buitenland?

    Ja, dat is (standaard) mogelijk. Uw internetverbruik wordt verrekend met uw bundel.

  10. Heeft VvAA ook een secondepropositie?

    Ja, VvAA mobiel heeft ook een secondepropositie. Als gebruiker krijgt u voor € 15,- per maand 125 eenheden. De prijs per minuut/sms/MB is € 0,16. Neemt u hiervoor contact op met de medewerkers van VvAA mobiel en vraagt u naar de 'secondepropositie'.

Terug naar boven

Simkaart

  1. Waar vind ik het nummer van mijn (oude) simkaart?

    Dit nummer vindt u op de achterkant van de simkaart van uw vorige provider.

  2. Hoe activeer ik mijn simkaart?

    Als u een nieuw abonnement hebt afgesloten, activeert u uw VvAA mobiel simkaart via MijnVvAAmobiel. Nadat u het simkaartnummer hebt ingevoerd en de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd, wordt de simkaart direct geactiveerd. Betreft het een vervangende simkaart? Neem dan contact op met medewerkers van VvAA mobiel.

  3. Kan ik mijn VvAA mobiel simkaart gebruiken voor internet op mijn laptop?

    Ja, u kunt uw VvAA mobiel simkaart gebruiken in een laptop. Let op: niet elke laptop is hiervoor geschikt.

  4. Kan ik een Duo-simkaart aanvragen?

    Ja, u kunt uw Duo simkaart direct met de bestelling van uw originele simkaart aanvragen. U kunt een Duo simkaart aanvragen om bijvoorbeeld te gebruiken in een iPad, autotelefoon of computer. Het telefoonnummer van deze simkaart is hetzelfde. De kosten voor het verbruik worden verrekend op 1 bundel.

  5. Ik krijg een foutmelding als ik de simkaart in het toestel plaats.

    Wanneer uw toestel een foutmelding geeft na het plaatsen van de VvAA mobiel simkaart en/of het invoeren van de pincode, is het toestel waarschijnlijk een simlock. Dit betekent dat het toestel alleen simkaarten accepteert van de provider waarbij het toestel werd aangeschaft. Neem in dat geval contact op met de klantenservice van de vorige provider. U krijgt een van de volgende meldingen bij een simlock: Sim(kaart) geweigerd, Netwerkcode, ServProvcode, Toets Aanbieder, PCK code, NCK code, Offer code, Subsidie wachtwoord, simkaart Ongeldig, SPCK code, Sim niet geaccepteerd.

  6. Levert VvAA mobiel simkaarten voor de iPhone 5(s) en iPhone 4s?

    Ja, u ontvangt een zogenaamde uitdruk simkaart. Deze simkaart past in z'n geheel in de traditionele toestellen. De uitgedrukte versie past in de wat nieuwere toestellen. Als u een simkaart wilt ontvangen voor een iPhone 5, dan kunt u dat tijdens uw bestelling aangeven. VvAA stuurt u in dat geval een nanosimkaart die alleen past in dat type toestel.

  7. Kan ik al bellen met mijn simkaart als mijn nummer nog niet is overgezet?

    Ja, dat kan. Zodra u de VvAA mobiel simkaart activeert, kunt u direct bellen en gebeld worden. U belt dan met een tijdelijk nummer.

Terug naar boven

Uw bestelling

  1. Wanneer gaat mijn abonnement in?

    Uw abonnement gaat in op het moment dat u de simkaart heeft geactiveerd via Mijn VvAA. Let op: wanneer u nummerbehoud hebt aangevraagd, adviseert VvAA mobiel om uw abonnement pas te activeren nadat uw oude nummer is overgezet van VvAA mobiel. Duurt deze periode langer dan drie maanden dan wordt uw simkaart automatisch geactiveerd. Wilt u wel direct bellen met uw nieuwe abonnement, activeert u dan uw simkaart gelijk. U belt dan met de VvAA mobiel simkaart met een tijdelijk nummer tot het moment dat uw eigen nummer is overgezet.

  2. Wanneer gaat mijn databundel in?

    De databundel gaat direct in op het moment dat u de bundel activeert via MijnVvAAmobiel.

  3. Mijn aanvraag voor een abonnement is afgewezen. Wat nu?

    U krijgt een e-mail waarin staat dat u bent afgewezen. Eén van onze medewerkers van VvAA mobiel neemt contact met u op en geeft u achtergrondinformatie over de afwijzing. Ook zal hij of zij u wijzen op alternatieven.

  4. Wat ontvang ik als ik een data-only bundel afsluit?

    U ontvangt een micro simkaart. Deze is geschikt voor bijna alle toestellen en apparaten (onder andere de iPad).

  5. Hoe snel krijgt ik mijn nieuwe toestel?

    Als u op een werkdag voor 15:00 bestelt, heeft u uw toestel nog de volgende dag in huis.

  6. Hoe snel krijg ik mijn simkaart?

    Uw simkaart wordt nog dezelfde dag aan u verstuurd. Als u voor 15:00 uur besteld op een werkdag dan hebt u uw VvAA mobiel simkaart de volgende dag in huis, mits het een adres is in Nederland.

  7. Voert VvAA mobiel een kredietcheck uit?

    Ja, VvAA mobiel voert een kredietcheck uit om fraude te voorkomen en zeker te zijn van de kredietwaardigheid van haar klanten.

  8. Hoe activeer ik mijn nieuwe simkaart?

    Als u een nieuw abonnement hebt afgesloten, activeert u uw VvAA mobiel simkaart via www.mijnvvaamobiel.nl. Nadat u het simkaartnummer hebt ingevoerd en de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd, wordt de simkaart direct geactiveerd.

  9. Wat moet ik doen als ik twee keer niet thuis ben bij een bezorging van het toestel?

    Als u niet thuis bent bij de tweede poging om uw mobiele telefoon en simkaart af te leveren, vervalt de bestelling en daarmee de overeenkomst tussen u en VvAA mobiel. Neemt u in dat geval contact op met de medewerkers van VvAA mobiel.

  10. Krijg ik een leasetoestel van VvAA mobiel?

    Nee, het toestel is van u vanaf het moment dat u tekent voor ontvangst van het toestel.

  11. Hoe komt de overeenkomst tot stand?

    Als u een bestelling doet, dan krijgt u de vraag of u akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Nadat u uw akkoord heeft gegeven, ontvangt u per e-mail een elektronische overeenkomst. Deze wordt van kracht zodra u een tweede e-mail krijgt waarin staat dat uw bestelling is gecontroleerd en geaccepteerd door VvAA mobiel.

Terug naar boven

Verzekering

  1. Wat valt onder de dekking van mijn toestelverzekering?

    Uw toestel is gedekt bij:
    1. Vallen en stoten
    2. Water- en vochtschade
    3. Brandschade
    4. Diefstal met inbraakschade
    5. Beroving met geweld
    6. Misbruik van de aansluiting na een gedekte diefstal tot € 2000,-
    Kijk voor de volledige dekking in de Algemene voorwaarden van de toestelverzekering.

  2. Wat is het eigen risico van mijn toestelverzekering?

    Het eigen risico is afhankelijk van de waarde van het toestel dat u verzekert. Als u een toestel kiest ziet u onderaan de pagina het eigen risico van de toestelverzekering staan.

  3. Is het premiebedrag inclusief of exclusief 21% assurantiebelasting?

    Ja, het bedrag dat u maandelijks betaalt, is inclusief 21% assurantiebelasting.

  4. Kan ik mijn toestel ook nog later verzekeren?

    Ja, u kunt uw mobiele telefoon van VvAA nog tot 14 dagen na aankoop verzekeren. Wij vragen u in dat geval om de aankoopnota.

  5. Kan ik mijn eigen risico afkopen?

    Nee, het eigen risico is een vast bedrag dat afhangt van het type toestel dat u heeft. U kunt dit niet afkopen of laten verlagen, of verhogen.

  6. Is de verzekering overdraagbaar?

    Nee, de verzekering is persoonsgebonden en is niet overdraagbaar.

Terug naar boven

Wijzigingen

  1. Kan ik mijn aanvraag voor nummerbehoud annuleren?

    Ja, dat kan door een mail te sturen naar porteringen@vvaamobiel.nl. Let op: binnen 48 uur voor overzetting van het nummer kunt u uw aanvraag niet meer annuleren.

  2. Hoe zeg ik mijn abonnement op?

    U kunt uw abonnement schriftelijk en telefonisch beëindigen.

  3. Kan ik mijn abonnement achteraf nog wijzigen?

    Ja, u kunt uw abonnement achteraf wijzigen. U kunt uw bundel voor de verloop van uw contracttermijn alleen naar boven (laten) bijstellen. De kosten van de telefoon worden deels verrekend met de hoogte van uw abonnement. Daarom is naar beneden bijstellen - naar een kleinere bundel dan uw oorsprokelijke bundel- pas mogelijk nadat uw contractperiode is afgelopen. Als u uw bundel naar boven heeft laten bijstellen kunt u altijd weer terug naar uw oorspronkelijke bundel, welke u heeft afgesloten bij de start van uw abonnement.

  4. Kan ik mijn data-only abonnement achteraf nog wijzigen?

    Ja, u kunt uw databundel wijzigen. U kunt uw bundel voor het verloop van uw contracttermijn naar boven (laten) bijstellen. Als u uw bundel naar boven heeft laten bijstellen kunt u altijd weer teurg naar uw oorspronkelijke bundel, welke u heeft afgesloten bij de start van uw abonnement.

Terug naar boven

Annuleren bestelling 

  1. Kan ik de bestelling van een sim-only of data-only abonnement annuleren?

    Ja, u kunt de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen na  afsluiten zonder opgaaf van reden beëindigen.

  2. Ik heb een toestel met abonnement besteld. Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Ja, u kunt de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen na het in ontvangst nemen van het toestel zonder opgaaf van reden beëindigen.

  3. Hoe annuleer ik mijn bestelling?

    U kunt uw bestelling annuleren door, het formulier voor herroeping volledig in te vullen. Voor een abonnement met toestel geldt hierbij de termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst, voor de sim- of data-only abonnementen 14 kalenderdagen na het afsluiten van de overeenkomst.

  4. Ik heb mijn abonnement niet geactiveerd. Zijn er kosten verbonden aan het annuleren van mijn bestelling?

    Indien uw abonnement niet is geactiveerd brengt VvAA mobiel u geen kosten in rekening voor uw abonnement. Wel kan VvAA mobiel u de eventuele waarde vermindering van de mobiele telefoon - indien u beschikt over een abonnement met mobiele telefoon - in rekening brengen.

  5. Ik heb mijn abonnement geactiveerd. Zijn er kosten verbonden aan het annuleren van mijn bestelling?

    Ja, de kosten die VvAA mobiel u in rekening brengt zijn:
    (i) de aansluitkosten zoals vermeld op de overeenkomst
    (ii) na ratio de maandelijkse kosten
    (iii) eventuele gebruikskosten buiten de bundel
    (iv) eventuele waardevermindering van de mobiele telefoon

  6. Wanneer brengt VvAA mobiel de waardevermindering van de mobiele telefoon in rekening?

    Indien het toestel in gebruik is genomen brengt VvAA mobiel de waardevermindering in rekening. Van ingebruikname is sprake als het toestel:
    (i) meer dan 10 minuten heeft gebeld; en/of
    (ii) meer dan 10 berichten heeft verzonden; en/of
    (iii) meer dan 10 MB aan data heeft gebruikt; en/of
    (iv) is voorzien van persoonlijke instellingen.

    VvAA mobiel brengt 10% van de adviesprijs van het toestel in rekening indien een of meerdere van bovenstaande situaties is opgetreden. In geval dat er schade aan het toestel wordt geconstateerd dan worden de reparatiekosten om deze schade te herstellen in rekening gebracht.

  7. Tijdens het bestellen heb ik een betaling gedaan. Krijg ik deze teruggestort?

    Ja, de kosten die u tijdens het plaatsen van de bestelling hebt betaald worden, minus de eventuele kosten die verbonden zijn aan het annuleren van de overeenkomst, teruggestort.

Terug naar boven

Kosten

  1. Hoe is de factuur opgebouwd?

    Uw factuur bestaat uit drie onderdelen:  
    • Een voorblad.

    Het voorblad is de samenvatting van uw factuur. Hier vindt u de totale kosten van de factuurmaand per categorie en het totaalbedrag van de factuur dat van uw rekening wordt afgeschreven.

    • Een tussenblad met specificatie van de verschillende categorieën van de kosten.

    Op het tussenblad worden de kosten gespecificeerd per categorie:

    • abonnementskosten;
    • verbruikskosten;
    • eenmalige kosten;
    • kortingen;
    • verrekeningen.
    • Een specificatie van uw verbruikskosten

    Op de specificatie van uw verbruikskosten vindt u al uw gesprekken, sms en dataverbruik van de afgelopen maand met bijbehorende kosten. Houd er rekening mee dat uw verbruikskosten altijd achteraf worden berekend en uw abonnementskosten altijd een maand vooruit worden gefactureerd. Op de factuur van juni betaalt u dus de kosten voor uw verbruik over juni en de abonnementskosten van juli.

  2. Ontvang ik een papieren factuur?

    Bij VvAA mobiel ontvangt u geen papieren factuur, maar u kunt uw facturen wel inzien via www.MijnVvAA.nl. U kunt de facturen via deze omgeving wel als pdf downloaden en eventueel printen.

  3. Kan ik met VvAA mobiel sim-only ook bellen in en naar het buitenland?

    Ja, dat kan. Hiervoor moet u op www.mijnVvAAmobiel.nl de optie 'bellen in en naar het buitenland' activeren.

  4. Kan ik mijn overgebleven minuten, sms of MB's uit de bundel meenemen naar de volgende maand?

    Ja, dat kan. De resterende eenheden kunt u maximaal een maand meenemen naar de volgende maand.

  5. Hoe weet ik dat ik mijn bundel bijna verbruikt heb?

    U ontvangt standaard een SMS als u 75%, 100%, 150% of 200% van uw maandelijkse bundel hebt verbruikt. De vertraging van de gegevensverwerking bij nationaal verbruik is gemiddeld 1 à 2 uur.

  6. Welk tarief betaal ik als mijn bundel op is?

    U betaalt hetzelfde tarief per minuut/sms/MB als in uw eigen bundel. Deze extra kosten komen uiteraard wel boven op uw vaste bundelprijs.

  7. Betaal ik mijn belminuten, sms en internetverbruik uit één bundel?

    Wanneer u over een eenheden-bundel beschikt, dan betaalt u alles uit één bundel. Ook bellen, SMS' en en datagebruik in - en naar het buitenland worden betaald uit de bundel. Indien u beschikt over een onbeperkt bellen en SMS-bundel dan gebruikt u deze bundel om te bellen en SMS berichten te versturen naar nationale vaste - en mobiele nummers. Belt u naar andere bestemmingen zoals naar service nummer, internationale bestemming of bent u in het buitenland dan worden kosten berekend.

  8. Kan ik mijn bel- of internetbundel gebruiken in het buitenland?

    Uw  bel- ,sms en internetverbruik wordt in de bundel verrekend indien u over een eenheden-bundel beschikt. Wanneer u beschikt over een onbeperkt bellen en SMS-bundel of over een Extra internetbundel dan wordt het gebruik in het buitenland buiten de bundel in rekening gebracht.

  9. Wat betaal ik als ik in het buitenland buiten mijn bundel bel, sms of data verbruik?

    Met de eenheden-bundel betaalt u zowel binnen als buiten de bundel hetzelfde tarief. U vindt deze tarieven voor internetten, bellen en sms'en in het buitenland op www.vvaamobiel.nl/tarieven. Indien u beschikt over een onbeperkt bellen of SMS-bundel dan worden kosten berekend buiten de bundel tijdens gebruik in het buitenland.  U vindt deze tarieven op www.vvaamobiel.nl/tarieven.

Terug naar boven

Nummerbehoud

  1. Kan ik mijn eigen nummer meenemen naar VvAA mobiel?

    Ja, dat kan. Op www.mijnVvAAmobiel.nl kunt u nummerbehoud aanvragen.

  2. Ik heb een prepaid nummer. Hoe snel wordt mijn nummer overgezet?

    Binnen 10 werkdagen. Zorgt u er wel voor dat uw nummer actief is en dat VvAA mobiel in het bezit is van het juiste simkaartnummer, anders wordt de aanvraag afgekeurd.

  3. Ik heb al een mobiel nummer met een abonnement bij een andere aanbieder. Hoe snel wordt mijn nummer overgezet?

    Wanneer u een abonnement hebt, zit u vaak vast aan een opzegtermijn van maximaal drie maanden. In dat geval neemt VvAA mobiel het nummer over op de dag dat uw oude abonnement wordt beëindigd.

  4. Waar stel ik mijn vragen over nummerbehoud?

    Heeft u een vraag over nummerbehoud dan kunt u deze per e-mail stellen: porteringen@VvAAmobiel.nl.

  5. Mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen. Kan ik mijn aanvraag opnieuw indienen?

    Ja, dat kan. Wanneer uw vorige provider uw aanvraag afwijst, ontvangt u de reden van afwijzing per e-mail. Wanneer u de juiste informatie doorgeeft via porteringen@VvAAmobiel.nl, dient VvAA mobiel een nieuw verzoek in. Vaak wordt deze alsnog goedgekeurd.

  6. Kan ik na de bestelling alsnog nummerbehoud aanvragen?

    Ja, dat kan op elk gewenst moment alsnog.

  7. Hoe vraag ik nummerbehoud aan nadat ik al een abonnement heb van VvAA mobiel?

    Logt u in op www.mijnVvAAmobiel.nl. Op het tabblad 'Gegevens en instellingen' kunt u alsnog uw oude nummer laten overzetten op uw nieuwe abonnement.

  8. Kan ik mijn VvAA mobiel nummer meenemen naar een andere provider?

    Ja, dat kan. Wanneer de andere provider een verzoek indient, neemt VvAA mobiel deze in behandeling. De verwerking van uw aanvraag duurt enkele dagen.

  9. Mijn simkaart is op maat geknipt waardoor het simkaartnummer niet leesbaar is. Hoe achterhaal ik alsnog mijn simkaartnummer?

    Bij uw vorige provider kunnen ze u vertellen wat uw simkaartnummer is.

  10. Waar vind ik het nummer van mijn (oude) simkaart?

    Dit nummer vindt u op de achterkant van de simkaart van uw vorige provider. Uw simkaartnummer is meestal 19 cijfers lang en staat naast de goudkleurige chip of op de achterkant van de simkaart. Het nummer is als volgt opgebouwd:

  • Vodafone sim kaart: 8931440300 + 9 cijfers
  • KPN sim kaart: 8 cijfers
  • T-Mobile sim kaart: 893116 + 13 cijfers
  • Telfort sim kaart: 893126 + 13 cijfers
  • Tele2 sim kaart: 893102 + 14 cijfers

Terug naar boven